Currygryta med potatis, blomkål och linser

5 hälsosamma matlådor

Matlådorna som håller dig både mätt och pigg!

Fastnat i pasta-träsket? Ibland kan det vara svårt att hitta inspiration till lunchlådan som uppfyller de tre gyllene kriterierna:

  • Hälsosamt
  • Mättande
  • Behåller bra konsistens

Men frukta ej! Här kommer fem recept som uppfyller samtliga kriterier och dessutom är riktigt smarriga. Gör kollegorna avundsjuka med dessa succéluncher!

1. Mexikansk risplåt

WW Mexikansk risplåt
Så ENKELT med plåtmat, och fantastiskt gott med mexikanska smaker. Ta med en hel avokado och skär upp på jobbet - eller pressa lite extra lime på avokadon så håller den sig fräsch. Receptet är i samarbete med ViktVäktarna.

2. Zoodles med pinje- och valnötsås

Zoodles med pinje- och valnötsås
Byt ut spaghettin mot fräscha och hälsosamma zoodles! Toppa med krämig nötsås och pecorino. En riktig hit!

3. Linslasagne med ajvar relish och zucchini

Linslasagne med ajvar relish och zucchini
En krämig, vegansk lasagne med mycket smak! Har du glasmatlådor hemma? Perfekt - bara att grädda direkt i portionsformar och sätta på locket när de svalnat.

4. Currygryta med potatis, blomkål och linser

Currygryta med potatis, blomkål och linser
Gryta slår aldrig fel i matlådan! Denna färgsprakande currygryta håller dig extra mätt med potatis, blomkål och linser.

5. Blomkålsris med fräst shiitake, spenat och korianderslungad majs

Blomkålsris med fräst shiitake, spenat och korianderslungad majs
Vacker och fanstastiskt god sallad gjord på blomkålsris. Yes, du river blomkålen och kokar den lätt för ett mer hälsosamt alternativ till vitt ris. Blomkålen suger dessutom upp de asiatiska smakerna extra bra.

Fler hälsosamma recept