Frukostlycka! 7 tips på lyxiga frukostskålar

Piffa din frukost! Här är våra favoritrecept på smoothie bowls, overnight oats och andra nyttiga frukostar som gör vem som helst lite piggare och gladare.

Behöver du ny frukostinspiration? Kolla in dessa trendiga och goda bowls! Grunda med gryn, krämig avokado, chia eller quinoa och toppa med kokosflagor, färska bär eller knapriga frön. Gott, enkelt och väldigt trevligt att vakna upp till.  

1. Blackberry bowl med granola

Smoothie bowls är lika gott som vackert. Här är Leilas recept med björnbär, banan och hallon. Toppas med hemgjord granola och björnbär.

Sponsrat innehåll

2. Snabb yoghurtsmoothie med bär

Den här smoothien på grekisk yoghurt, juice och bär är inte bara supergod - den är superenkel att göra också! Dessutom ser den extra lyxig ut med två lager.

3. Gör yoghurt på avokado!

Mjölkfritt alternativ till yoghurt som blir otroligt gott. Tips! Skiva och frys in bananer som inte går åt och använd till detta eller andra goda smoothies!

4. Glutenfri kokosgröt

Snällt mot magen! Gröt med riven kokos, hirsflingor och vanilj. Serveras med bär.

5. Overnight oats - för dig som vill sova lite till!

Den ultimata jobbfrukosten som går snabbt att förbereda kvällen innan och som kan varieras i det oändliga.

6. Chokladgranola med quinoa

Den här grymt goda granolan är en riktig proteinbomb som mättar otroligt bra. Världens bästa frukost och mellis, om man vill kan man byta ut, utesluta eller variera nötter och frön. Man kan även göra samma recept på havregryn. /Leila

7. Chocolate chiapudding

Chokladpudding till frukost? Oh, yes! Det här receptet är ett kul sätt att variera sin chiapudding. Genom att mixa den färdiga chiapuddingen med banan blir konsistensen inte lika slemmig och smaksättningen med banan och kakao gifter sig perfekt.

Fler tips!