Vanliga frågor om Kökets box

Vad innehåller Kökets box?
Kökets box innehåller 8 till 10 produkter till ett värde av 190 kr, ibland mer. Det blir olika typer av livsmedel, en del kan du äta eller dricka direkt, andra är ingredienser till mat och bakning. Boxen kan också innehålla köksartiklar du kan använda inom matlagning, bakning och dukning. Med produkterna skickar vi med inspirerande tips och recept på hur du kan använda dem.
Boxen innehåller ingen färdig måltid, den innehåller istället varierande produkter att använda i din matlagning.

Har Kökets box någon särskild inriktning eller tema?
Kökets box kommer följa säsong och aktualitet så att innehållet inspirerar dig när du som bäst behöver det.

Hur ofta kommer Kökets box?
Kökets box skickas kommer ut 11 gånger per år. Juli månad tar vi sommarpaus. 

När kommer Kökets box?
Kökets box kommer under andra hälften av varje månad. Undantaget december då den kommer lite tidigare för att hinna före julruschen.

Hur fungerar den löpande prenumerationen?
På Köketsbox.se ser du vilken box som du får som din första. Beroende på när i månaden du beställer så får du antingen innevarande månad eller nästkommande månads box.
Väljer du kortbetalning kommer 129 kr dras från ditt kort i samband med att du slutför ditt köp. Väljer du fakturabetalning skickas fakturan till din e-postadress efter att köpet slutförts.

Hur gör jag för att avsluta eller pausa en prenumeration?
Du kan logga in på Köketsbox.se och själv hantera din prenumeration under Mina sidor. Har du frågor kring din prenumeration kontakta Kundtjänst via boxsupport@koket.se så hjälper vi dig.
Väljer du att avsluta din löpande prenumeration så blir den månad du säger upp din box den sista. Det innebär att den månad som du säger upp prenumerationen blir din sista. Säger du upp innan månadens box har kommit så får du en box till. Har du redan fått en box den månaden blir det din sista.

Kan jag ändra mina uppgifter, t ex leveransadress?
Du kan logga in och ändra uppgifter på Mina sidor, t ex mailadress. Vill du ändra betalsätt, kortuppgifter eller dylikt så boxsupport@koket.se så hjälper vi dig.

Varför behöver jag betala min prenumeration i förväg?
Betalning sker i förväg för att möjliggöra planeringen av antalet prenumeranter. Det möjliggör att vi kan ha en nära dialog med våra samarbetspartners om hur många produkter de ska skicka varje månad. Därigenom undviker vi att för många produkter skickas.

Kan jag ge bort Kökets box till en vän?
Ja använd valet "Ge bort" så kan du förbetala 3 boxar som ges bort till en vän. Din vän får inga mail vid beställningen. Din vän får däremot mail när  boxen är på väg och sms när den boxen finns att hämtas ut. Efter de tre förbetalda boxarna avslutas prenumerationen.

Kan jag prenumerera på Kökets box om jag bor utanför Sverige?
Det går bara att prenumerera på Kökets box om du har en leveransadress i Sverige.

Finns det fler typer av prenumerationer?
Just nu erbjuder vi bara en prenumerationstyp.

Hur levereras Kökets box?
Kökets box levereras med DHL till ditt närmaste utlämningsställe. När boxen lämnar oss får du ett mail så att du är förberedd. När boxen väl kommit till utlämningsstället får du ett SMS så du kan hämta ut din box.
DHL levererar över hela Sverige.

Hur länge ligger min box hos mitt ombud?
2 veckor ligger din Kökets box hos DHL:s utlämningsställe. Därefter skickas den åter till oss. Det är därför viktigt att du hämtar ut din box innan tiden runnit ut annars tillkommer tyvärr en returkostnad.

Kompenseras jag om någon vara i boxen saknas eller är skadad?
Kontakta Kundtjänst boxsupport@koket.se  snarast så hjälper vi dig om det är några problem med din leverans.

Jag har en rabattkod, hur använder jag den?
Rabattkoden använder du i steg 2 när du slutför ditt köp.

Vad kostar Kökets box?
129 kr per box.


Undrar du över något mer kring Kökets box?
Tveka inte att kontakta oss på boxsupport@koket.se