Vanliga frågor

  • Hur ofta kommer Kökets box?
  • Kökets box kommer ut 6 gånger per år
  • När kommer Kökets box?
  • Vår ordinarie box levereras varannan månad. Vi kommer ut i månadsskiftet jan/feb, mars/apr, maj/juni, juli/aug, sep/okt samt nov/dec. När du beställer ser du om det är innevarande periods box eller om det blir nästa periods box som blir din första.
  • Hur fungerar den löpande prenumerationen?
  • Vid beställning av prenumeration ser du vilken som blir din första box. Boxen levereras vid 6 tillfällen under året, varannan månad. Det händer att den säljer slut och då kommer boxen istället under nästa tillfälle.
    Därefter kommer det i regel en box varannan månad så länge du har kvar din prenumeration. Boxen levereras till ditt valda utlämningsställe. När du hämtat ut din box är det bara att se fram emot den spännande öppningen och börja testa!

    Det tillkommer ingen frakt och du kan säga upp boxen när du önskar. Säger du upp innan den sista varje månad så blir den månad du säger upp den sista boxen du får, givet att det levereras en box den månaden. Levereras ingen box den månaden så får du inga fler boxar.

    Ta gärna hjälp av vår redaktionstips på vad du kan göra med produkterna. I boxen finns ett Boxzine där vi ger tips och inspiration. Vi blir glada om även du delar med dig av dina bästa tips! Märk inlägg med #köketsbox och tagga vårt Instagramkonto @kokets_box så kan vi ta del av dem.

    Ett par veckor efter att du har fått din box så ger vi dig sedan möjligheten att recensera de produkter som du har fått testa. Det hjälper oss att göra ännu bättre boxar framöver.

    Följ oss även på facebook för fler tips och tävlingar. Där heter vi Kökets box.
  • Hur gör jag för att avsluta eller pausa en prenumeration?
  • På Köketsbox.se kan du Logga in och själv hantera din prenumeration. Då kan du pausa eller avsluta din prenumeration. Det går att pausa fram till den första vardagen i en månad, därefter aktiveras din prenumeration och pausningen gäller först från nästkommande månad.

    Användarnamn är den mailadress som du har ansluten till prenumerationen. Säger du upp innan den sista varje månad så blir den månad du säger upp den sista boxen du får, givet att det levereras en box den månaden. Levereras ingen box den månaden så får du inga fler boxar.

    Har du frågor kring din prenumeration kontakta vår Kundtjänst via boxsupport@koket.se eller telefon 036-330 87 00 så hjälper vi dig. Vår kundtjänst är öppen vardagar 08:00 - 17:00, lunchstängt mellan 12:00-13:00. Vi har stängt helger och röda dagar. Vi svarar normalt inom en till två dagar.
  • Om vi får problem att aktivera din prenumeration
  • Den andra vardagen i månaden så gör vi försök att reservera månadens box hos Klarna. Det är en förutsättning för att vi ska kunna skicka en box till dig. Ibland så händer det att reservationen inte går igenom. Det finns flera orsaker till att det kan hända, t ex att Klarna inte får kontakt med din bank, du kanske har nytt betalkort eller saknar medel på det konto som reservationen ska göras ifrån. Vi meddelar dig via mail om de första försöken inte har lyckats. Därefter gör vi ytterligare ett par försök. Om inte heller de lyckas så pausas din prenumeration för den månaden.

    Om du inte avslutat din prenumeration så gör vi nya försöka vid aktiveringen av nästa månads box.

    Om en kortbetalning inte går igenom så övergår den efter ett par försök till Klarnafaktura (inga extra avgifter, betalas efter att boxen har skickats till dig).
  • Varför behöver jag betala min prenumeration i förväg? (Gäller första boxen)
  • Betalning sker i förväg för att möjliggöra planeringen av antalet prenumeranter. Det möjliggör att vi kan ha en nära dialog med våra samarbetspartners om hur många produkter de ska skicka. Därigenom undviker vi att för många produkter skickas.

    Det är också orsaken till att vi reserverar betalningen för kommande boxar i början av varje månad då boxen planeras att skickas ut.
  • Vad kostar Kökets box?
  • 199 kr per box och innehåller produkter till ett värde av ca 350-450 kr eller mer.
  • Jag har fått samma produkt i två boxar - varför det?
  • Ibland får vi några produkter över när vi har packat våra boxar. De vill vi gärna att ni som prenumerant ska få ta del av så vi lägger med de som en bonusprodukt. Förhoppningsvis får du en produkt som du var nyfiken på att testa igen. Annars kan vi tipsa om att ge bort den till en vän eller kollega som inte har testat ännu. De här produkterna är utöver det ordinarie innehållet - en bonus helt enkelt.