Vanliga frågor

Avveckling - Vad händer nu?

  • Jag har en löpande prenumeration - vad händer nu?
  • Vi har nu levererat alla Helgmysboxar och kommer att avsluta alla prenumerationer. Du behöver således inte avsluta din prenumeration utan det sker automatiskt.
  • Jag har en löpande 3/6-boxars prenumeration - vad händer nu?
  • Vi har nu levererat alla Helgmysboxar och kommer att avsluta alla prenumerationer. Du behöver således inte avsluta din prenumeration utan det sker automatiskt.

    Du kommer att få ett bekräftelsemail från oss då vi krediterat dig som har innestående boxar som inte kommer levereras. Vi skickar bekräftelsemailet tidigast v.50.

    Det kan dröja några arbetsdagar innan beloppet landar på ditt konto efter att du fått ditt bekräftelsemailet från oss. Kolla i din inkorg efter mailet från Kökets box för mer information, glöm inte kolla skräpposten också om du inte hittar det.

    Har du frågor om krediteringen kan du som vanligt kontakta oss på boxsupport@koket.se.
  • Jag har köpt ett presentkort - vad händer nu?
  • Har du köpt ett presentkort som gäller för 1, 3 eller 6 boxar kommer vi skicka ett bekräftelsemail då vi krediterat dig för de boxar som ej levererats till presentkortsmottagaren. Det kan antingen vara ett presentkort som ännu inte blivit inlöst, då får du hela summan tillbaka, eller ett presentkort som blivit inlöst men som har innestående boxar, då får du summan för de resterande boxarna. Vi skickar bekräftelsemailet tidigast v.50.

    Det kan dröja några arbetsdagar innan beloppet landar på ditt konto efter att du fått ditt bekräftelsemail. Kolla i din inkorg efter mailet från Kökets box för mer information, glöm inte kolla skräpposten också om du inte hittar det.

    Har du frågor om krediteringen kan du som vanligt kontakta oss på boxsupport@koket.se.
  • Jag har fått ett presentkort - vad händer nu?
  • Har du fått ett presentkort som du ännu inte löst in eller ett presentkort som du löst in men har innestående boxar kvar?

    I såna fall kommer vi kontakta och kreditera personen som köpte presentkortet åt dig för de innestående boxarna.
  • Vad händer med mina personuppgifter?
  • Vi sparar dina personuppgifter t.o.m. 1 juli 2020. Detta för att vi behöver se till att avvecklingen utförs på ett korrekt sätt de kommande månaderna. Klicka här om du vill läsa mer om Kökets Integritetspolicy.
  • Jag har inte fått min Helgmysbox än, vad ska jag göra?
  • Är du aktiv prenumerant men inte fått någon bekräftelse så kan det bero på att vi inte kunnat reservera betalningen för Helgmysboxen från ditt konto. Kontakta oss på boxsupport@koket.se så hjälper vi dig. Vår kundtjänstavdelning kommer finnas kvar en tid framöver för att assistera dig om du har frågor eller funderingar.
  • Jag har inte fått min Blandbox än, vad ska jag göra?
  • Blandboxarna kommer att skickas ut tidigast v.50. Håll utkik i din inkorg efter ett bekräftelsemail eller i din mobil efter ett sms om att boxen finns hos ditt ombud.
  • Jag vill fortsätta prenumerera på boxen - vad gör jag då?
  • I samarbete med Smakbox: Smakbox har tagit fram sitt absolut bästa erbjudande bara till dig som är Kökets box-kund: 50% rabatt på din första box – du betalar endast 99 kr

    Besök Smakbox här och ange rabattkoden SB50 om du vill fortsätta inspireras av nya smaker och produkter!

    Smakbox är för dig som gillar mat och att upptäcka nya, spännande smaker och produkter. Varannan månad överraskas du av 15 - 20 produkter till ett värde av ca 400 kr (ord. pris 199 kr). Du får recept och inspiration med din box och produkter till dubbla värdet av det du betalar. Frakt ingår, ingen bindningstid.

    3 år i rad har Smakbox utsetts till Årets Box av samlingssiten hittabox.se och har även prisats för Bästa Innehåll och Bästa Kundservice. Du kan delvis styra innehållet i din box genom att välja smakinriktning. I vissa delar av Sverige kan du också toppa upp med kylda och frysta produkter.

Övriga frågor

  • Hur ofta kommer Kökets box?
  • Kökets box kommer ut 6 gånger per år
  • När kommer Kökets box?
  • Om du beställt Kökets box under v.40 eller tidigare så kommer Balans & vardagslyx-boxen bli din första och den skickas till dig under v.41. Är du prenumerant kommer nästa box med tema Helgmys skickas till dig under v.45. Logga in på Mina sidor för att hantera din prenumeration.

    Fr.o.m. v.41 kan du som ny kund köpa boxen med tema Helgmys. Redan nu kan vi avslöja att en av produkterna är en magiskt god tryffelcréme från Zeta (värde ca 37 kr i butik) och ett recept på svamptoast. Får inte missas! Helgmysboxen börjar levereras under v.45 så håll ut – vi lovar att det är värt det!
  • Hur fungerar den löpande prenumerationen?
  • Vid beställning av prenumeration ser du vilken som blir din första box. Boxen levereras vid 6 tillfällen under året, varannan månad. Det händer att den säljer slut och då kommer boxen istället under nästa tillfälle.
    Därefter kommer det i regel en box varannan månad så länge du har kvar din prenumeration. Boxen levereras till ditt valda utlämningsställe. När du hämtat ut din box är det bara att se fram emot den spännande öppningen och börja testa!

    Det tillkommer ingen frakt och du kan säga upp boxen när du önskar. Säger du upp innan den sista varje månad så blir den månad du säger upp den sista boxen du får, givet att det levereras en box den månaden. Levereras ingen box den månaden så får du inga fler boxar.

    Ta gärna hjälp av vår redaktionstips på vad du kan göra med produkterna. I boxen finns ett Boxzine där vi ger tips och inspiration. Vi blir glada om även du delar med dig av dina bästa tips! Märk inlägg med #köketsbox och tagga vårt Instagramkonto @kokets_box så kan vi ta del av dem.

    Ett par veckor efter att du har fått din box så ger vi dig sedan möjligheten att recensera de produkter som du har fått testa. Det hjälper oss att göra ännu bättre boxar framöver.

    Följ oss även på facebook för fler tips och tävlingar. Där heter vi Kökets box.
  • Hur gör jag för att avsluta eller pausa en prenumeration?
  • På Köketsbox.se kan du Logga in och själv hantera din prenumeration. Då kan du pausa eller avsluta din prenumeration. Det går att pausa fram till den första vardagen i en månad, därefter aktiveras din prenumeration och pausningen gäller först från nästkommande månad.

    Användarnamn är den mailadress som du har ansluten till prenumerationen. Säger du upp innan den sista varje månad så blir den månad du säger upp den sista boxen du får, givet att det levereras en box den månaden. Levereras ingen box den månaden så får du inga fler boxar.

    Har du frågor kring din prenumeration kontakta vår Kundtjänst via boxsupport@koket.se eller telefon 036-330 87 00 så hjälper vi dig. Vår kundtjänst är öppen vardagar 08:00 - 17:00, lunchstängt mellan 12:00-13:00. Vi har stängt helger och röda dagar. Vi svarar normalt inom en till två dagar.
  • Om vi får problem att aktivera din prenumeration
  • Den andra vardagen i månaden så gör vi försök att reservera månadens box hos Klarna. Det är en förutsättning för att vi ska kunna skicka en box till dig. Ibland så händer det att reservationen inte går igenom. Det finns flera orsaker till att det kan hända, t ex att Klarna inte får kontakt med din bank, du kanske har nytt betalkort eller saknar medel på det konto som reservationen ska göras ifrån. Vi meddelar dig via mail om de första försöken inte har lyckats. Därefter gör vi ytterligare ett par försök. Om inte heller de lyckas så pausas din prenumeration för den månaden.

    Om du inte avslutat din prenumeration så gör vi nya försöka vid aktiveringen av nästa månads box.

    Om en kortbetalning inte går igenom så övergår den efter ett par försök till Klarnafaktura (inga extra avgifter, betalas efter att boxen har skickats till dig).
  • Varför behöver jag betala min prenumeration i förväg? (Gäller första boxen)
  • Betalning sker i förväg för att möjliggöra planeringen av antalet prenumeranter. Det möjliggör att vi kan ha en nära dialog med våra samarbetspartners om hur många produkter de ska skicka. Därigenom undviker vi att för många produkter skickas.

    Det är också orsaken till att vi reserverar betalningen för kommande boxar i början av varje månad då boxen planeras att skickas ut.
  • Vad kostar Kökets box?
  • 199 kr per box och innehåller produkter till ett värde av ca 350-450 kr eller mer.
  • Jag har fått samma produkt i två boxar - varför det?
  • Ibland får vi några produkter över när vi har packat våra boxar. De vill vi gärna att ni som prenumerant ska få ta del av så vi lägger med de som en bonusprodukt. Förhoppningsvis får du en produkt som du var nyfiken på att testa igen. Annars kan vi tipsa om att ge bort den till en vän eller kollega som inte har testat ännu. De här produkterna är utöver det ordinarie innehållet - en bonus helt enkelt.